Gwarancja na pompę ciepła

pompa ciepła
Opracowanie: NATEO
Na podstawie: NATEO
Decydując się na inwestycję w pompę ciepła, warto wczesnej zapoznać się z warunkami gwarancji oferowanymi przez producenta. Dokument ten zawiera m.in. szczegółowe kryteria, które należy spełnić, by móc korzystać z nieodpłatnych napraw urządzenia.

Każdy z producentów urządzeń grzewczych proponuje nieco inne warunki gwarancji. Z reguły dotyczą one nie tylko sposobu użytkowania, ale także montażu oraz serwisowania. Jakiekolwiek działania sprzeczne z wymaganiami skutkują unieważnieniem umowy, a ewentualne naprawy muszą być wykonywane we własnym okresie.

Źródło dolne
Pierwszym etapem wdrożenia systemu opartego o pompę ciepła jest przygotowanie źródła dolnego. Ma ono kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania instalacji, dlatego już w tym momencie powinniśmy wiedzieć, jakie urządzenie chcemy zamontować i skonsultować się z jego dystrybutorem.
Źródła dolne bardzo często są newralgicznym punktem tego typu inwestycji. Jest to szczególnie widoczne przy kolektorach pionowych. Klienci chcą zaoszczędzić i zlecają przeprowadzenie prac najtańszym wykonawcom, nie zważając na wymagania stawiane przez producentów pomp. Rezygnują też z przygotowania projektów geologicznych oraz powykonawczych. Nie są świadomi jednak, że dokumenty te są podstawą do gwarancji a próba obniżenia kosztów np. o 1000 zł może wiązać się z jej utratą – mówi Piotr Słaby z firmy Nateo.
Warto również wiedzieć, że gwarancje źródeł dolnych są długoterminowe i obowiązują np. przez 50 lat. Z ekonomicznego punktu widzenia rezygnacja z nieodpłatnych usług serwisowych staje się w takim wypadku nieopłacalna.

Montaż pompy
Producenci wymagają najczęściej by montaż oraz pierwsze uruchomienie urządzenia było wykonane przez nich bądź firmę partnerską. Instalator niezwiązany z firmą może nie mieć wystarczającej wiedzy o konkretnym modelu, przez co urządzenie nie będzie przynosić spodziewanych efektów. W dodatku każdy błąd w obsłudze może doprowadzić do jego uszkodzenia, za które trzeba będzie zapłacić.

Przeglądy techniczne
Do zachowania gwarancji niezbędne są również cyklicznie przeglądy. Z reguły przeprowadza się je raz w roku. Dokonuje ich autoryzowany serwis, a wszelkie podjęte czynności muszą zostać zapisane w książce serwisowej pompy.
Kontrola stanu technicznego przez wykwalifikowanych instalatorów pozwala nie tylko zachować gwarancję, ale także zoptymalizować koszty eksploatacyjne pompy. W trakcie przeglądów serwisanci dokonują pomiarów i na ich podstawie kalibrują urządzenie tak, by osiągało maksymalną wydajność – dodaje Słaby.
Gwarancja pozwala zatem nie tylko na oszczędności związane z ewentualnymi naprawami, ale zapewnia również odpowiednią efektywność pompy ciepła. Nie warto zatem ryzykować, próbując zmniejszyć koszty inwestycji, bo w skrajnych przypadkach możne to przynieść odwrotny skutek.
Na podstawie: Inplus PR
Opracowanie: Szymon Janiak
11-05-19 13:49
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.