Komfortowe i funkcjonalne biuro

biuro
Opracowanie: Armstrong
Na podstawie: Armstrong
Od dłuższego czasu obserwujemy diametralne zmiany w charakterze pracy. Dziś coraz częściej pracujemy w biurach, w których spędzamy średnio około 2000 godzin rocznie. W związku z tym, projektanci współczesnych biurowców stają przed wyzwaniem - co zrobić, aby przestrzeń biurowa była nie tylko estetyczna, funkcjonalna, ale i komfortowa?

Praca biurowa tylko pozornie wydaje się łatwa i przyjemna. Wielogodzinne siedzenie za biurkiem, przed monitorem komputera, w hałasie działających urządzeń biurowych, klimatyzatorów, wentylacji, rozmawiających osób - takie warunki z pewnością nie sprzyjają efektywności, kreatywności i dobremu samopoczuciu pracowników. Dlatego zarówno przed architektami i projektantami wnętrz obiektów biurowych, jak i przed producentami materiałów wykończeniowych i wyposażenia przeznaczonego do biur, stoi niezwykle trudne zadanie: tworzyć obiekty, które będą odpowiedzią na wyzwania współczesnej pracy i potrzeby użytkowników przestrzeni biurowej.

Biurowa ergonomia
Na komfort codziennej pracy wpływa wiele czynników. Stosując podstawowe zasady ergonomii, można stworzyć przestrzeń biurową, która nie tylko nie będzie uciążliwa, ale będzie jednocześnie przyjazna i komfortowa dla użytkowników.
O czym należy pamiętać? Przede wszystkim o wygodnym, regulowanym krześle, odpowiednio ustawionym biurku, bezpiecznym dla wzroku oświetleniu oraz monitorze komputera. Właściwa wentylacja i klimatyzacja pozwalająca utrzymać poziom czystości i wilgotności powierza to również niezbędne czynniki. To jednak nie wszystko. - W nowoczesnych biurowcach coraz częściej tworzy się wnętrza zorganizowane na planie otwartym, czyli tzw. open space, w którym przebywa i pracuje jednocześnie wiele osób. Dla zachowania komfortu i higieny pracy istotne jest więc także zapewnienie odpowiednich warunków akustycznych, które pozwolą minimalizować wszelkie hałasy, nieuniknione w tego typu pomieszczeniach – tłumaczy Anna Baczkowska z firmy Armstrong.

Komfort akustyczny w open space i nie tylko
biuro
Opracowanie: Armstrong
Na podstawie: Armstrong
Co nas najbardziej rozprasza w pracy? Najczęściej jest to uciążliwy hałas, który może pochodzić z rozmaitych źródeł. Zwykle generowany jest przez różne urządzenia biurowe, działające wentylatory i klimatyzatory, rozmawiające osoby, a także hałas uliczny i komunikacyjny dobiegający z zewnątrz. W jaki sposób można go minimalizować? – Warunki akustyczne przestrzeni biurowych można regulować przede wszystkim poprzez zastosowanie sufitów podwieszanych – mówi Anna Baczkowska. Sufi jako największa i najmniej „zagospodarowana” płaszczyzna jest idealnym miejscem, które odpowiednio przygotowane, może w znaczny sposób poprawiać akustykę pomieszczeń. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań dostosowanych do potrzeb różnorodnych wnętrz biurowych – od otwartych i przestrzennych open space, poprzez sale konferencyjne i audytoria, po indywidualne gabinety, hole wejściowe i korytarze. – Za każdym razem trzeba jednak wziąć pod uwagę funkcję danej przestrzeni - dodaje.

Ekspert radzi:
W biurach na planie otwartym, gdzie w skupieniu musi pracować jednocześnie wiele osób, najlepiej zastosować płyty sufitowe, które będą minimalizowały hałas, a zatem dobrze pochłaniały niepożądane dźwięki i regulowały ich nadmierne odbicia (płyty sufitowe trzeciej generacji - rodzina OP – np. ULTIMA OP lub PERLA OP). W salach konferencyjnych konieczne jest zachowanie równowagi pomiędzy izolowaniem od hałasu dobiegającego z zewnątrz a poprawą jakości dźwięków wewnątrz pomieszczeń. W tym przypadku odpowiednie będą płyty sufitowe o parametrach standardowych, np. ULTIMA, PERLA, SAHARA lub SAHARA MAX. Indywidualne biura (np. gabinet prezesa) to pomieszczenia, które wymagają zachowania maksimum dyskrecji. Aby rozmowy i dźwięki nie wydostawały się na zewnątrz, ważne jest, by takie wnętrza były dobrze odizolowane od innych pod względem akustycznym. Płyty z rodziny dB (np. ULTIMA dB, PERLA dB lub SAHARA dB) skutecznie minimalizują przenikanie dźwięku pomiędzy pomieszczeniami, dzięki czemu wszelkie rozmowy i dyskusje mogą zachować prywatny charakter.


Kompleksowe rozwiązanie
- Dążenie do uzyskania najbardziej funkcjonalnej i komfortowej przestrzeni biurowej sprawiło, że we współpracy z wiodącymi producentami oświetlenia (Philips, Zumtobel), klimatyzacji i zabezpieczeń przeciwpożarowych (Rapidrop, Aldes), stworzyliśmy zupełnie nowy system sufitowy – Armstrong® TECH ZONE – informuje Anna Baczkowska. To innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia zintegrowanie wszelkich elementów technicznych (oświetlenie, wentylacja, klimatyzacja, zabezpieczenia przeciwpożarowe, a nawet nagłośnienie) w ramach modułów sufitu podwieszanego (np. wykonanego z płyt o wysokich parametrach akustycznych). Specjalnie zaprojektowane strefy techniczne (o szerokości 150 lub 300 mm) umożliwiają funkcjonalne zorganizowanie urządzeń serwisowych między płytami, dzięki czemu uzyskuje się estetyczną i jednorodną płaszczyznę sufitu. - Rozwiązanie TECH ZONE to zatem doskonała propozycja dla nowoczesnych wnętrz biurowych, w których niezwykle ważne jest zachowanie równowagi pomiędzy funkcjonalnością i komfortem przestrzeni – podsumowuje Anna Baczkowska.
Na podstawie: Yasna Communications Sp. z o.o.
Opracowanie: Joanna Janczy
11-05-30 16:03
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.